22/09b: Call for student!
Multi-agent system simulation in virtual environments
(gl) Simulación de sistemas multiaxente en contornas virtuais
(es) Simulación de sistemas multiagente en entornos virtuales
Student
- Available for a Final year project: BSc or MSc in Computer Science
(TFG Grao en Enxeñería Informática ou TFM Mestrado en Enxeñería Informática)
Supervision
José Antonio Iglesias Guitián (CITIC-UDC)
Emilio José Padrón González (UDC)
Tipo de traballo
Desenvolvemento en investigación
Descrición
Deseño e implementación dunha ferramenta para a simulación estocástica de modelos multiaxente en contornas virtuais. A ferramenta tería como principal aplicación a análise da propagación do virus COVID-19 en espazos pechados específicos: supermercado, cafetería, etc.
No TFG consistiría no desenvolvemento dun simulador multiaxente que permita xerar datos de mobilidade das persoas nesas contornas pechadas. A análise destes datos permitiría tomar decisións ao respecto de como organizar espazos, etc.
A programación deste simulador aseméllase á dun videoxogo: a evolución dos distintos axentes na contorna elixida mostrarase en pantalla en tempo real. Para a súa implementación barállanse varias alternativas, entre as que caben destacar dous motores de videoxogos, Unity [1] e Godot [2], e unha plataforma para a simulación de sistemas multiaxente, HASH [3]. Unha das primeiras fases do traballo (Fase 2) consistirá, precisamente, na valoración das mesmas para escoller a que se considere máis axeitada para o desenvolvemento deste proxecto, tendo en conta parámetros como a facilidade para futuras integracións, opcións multiplataforma, físicas deterministas, etc.
Como parte do proxecto, estudarase a viabilidade de poder realizar simulacións a grande escala, xa sen o requisito da temporización en tempo real.
[1] Unity, https://unity.com [2] Godot, https://godotengine.org https://github.com/godotengine/godot [3] HASH, https://hash.ai https://github.com/hashintel/hash
Obxectivos
-
Obter un simulador multiaxente que permita escoller entre varias contornas preconfiguradas, cunha interface que facilite a modificación dos parámetros da simulación.
-
O simulador facilitará información sobre a variación na carga viral dos axentes e no ambiente, ademais de mapas de calor cos puntos de máxima exposición.
-
Análise de viabilidade de múltiples simulacións en paralelo, a grande escala, incluíndo a posibilidade de traballar cunha temporización de «simulación», máis rápida que o «tempo real».
Fases do traballo
- Estudo dos modelos estatísticos a implementar
- Estudo da linguaxe/plataforma/bibliotecas a empregar para o desenvolvemento
- Deseño e implementación de distintos prototipos que avances cara o simulador final con renderizado en tempo real da simulación
- Análise de simulacións «a escala»
Metodoloxía
Seguirase unha metodoloxía de desenvolvemento áxil, con ‘sprints’ que dean lugar a prototipos que vaian incluíndo cada vez máis dos requisitos e funcionalidades esperados na aplicación final.
Materiais e/ou medios necesarios
Un ordenador persoal con conexión a internet debería ser abondo.